Σχόλια - Γνώμες - Απόψεις

Παρασκευή
1 Αυγούστου
2008

Αρ. Φύλλου 2887

Το Χρέος των Ιστορικών μας

ΞΕΚΑΘΑΡΟ το έργο των ιστορικών από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα: Αν ένας λαός δικαιούται να διεκδικεί μια σχέση με τους Μακεδόνες είναι οι Έλληνες. Το καταλαβαίνεις και μόνο με μια ματιά από τη διαχρονική σημασία της ρήσης του Αλέξανδρου Α΄ «Και εγώ Έλληνας είμαι το γένος το αρχαίο». Αυτό δείχνει καθαρότατα ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν είχαν καμία σχέση με τους Σλαβόφωνους Σκοπιανούς. Το αντίθετο μάλιστα οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν συγγενείς προς τους Δωριείς. Κατέβηκαν γύρω στο 2000 προ Χριστού και εγκαταστάθηκαν στο χώρο, που από αυτούς πήρε το όνομα Μακεδονία. Γι’αυτό η γλώσσα των Μακεδόνων έχει πολλά στοιχεία της δωρικής διαλέκτου. Εάν όμως αυτοί που αμφισβητούν την ελληνικότητα των Μακεδόνων ήταν άλλα φύλα που εξελληνίστηκαν θα έπρεπε τα γλωσσικά αυτά στοιχεία να ήταν ιωνικά εφόσον οι άποικοι που εγκαταστάθηκαν ήταν Ίωνες. Οι μακεδονικοί μήνες εξάλλου που σχετίζονται με γιορτές έχουν καθαρά ελληνικούς σχηματισμούς. Υπάρχει και άλλη μαρτυρία για τον Αλέξανδρο Α΄, ότι δεν χρησιμοποίησε διερμηνέα, όταν συνομίλησε με τους Έλληνες και απέδειξε την ελληνικότητά του. Ακόμα ο βασιλιάς Αρχέλαος προσκάλεσε στην Πέλλα αρκετούς Έλληνες μορφωμένους. Τούτο όμως δεν θα συνέβαινε, αν οι Μακεδόνες μιλούσαν διαφορετική γλώσσα από αυτούς. Τα αδιάσειστα αυτά ιστορικά στοιχεία μιλούν εύγλωττα ότι τόσο από εθνολογικής πλευράς όσο και από γλωσσικής, οι Μακεδόνες ήταν τμήμα του Ελληνισμού, αναπόσπαστο και οργανικά δεμένο με τους άλλους Έλληνες.

ΤΩΡΑ, πού κολλάει το «Η Μακεδονία δεν είναι ελληνική»; Η γλώσσα που μιλούν σήμερα οι φίλοι μας Σκοπιανοί δεν είναι ένα απομεινάρι για να μην πω διάλεκτο της πρωτοβουλγαρικής; Ακριβώς, η γλώσσα είναι αυτή που αποτελεί το χαρακτηριστικό της εθνότητας των Σκοπιανών. Και ακόμα, δεν ξέρουν καλύτερα από μας ότι εμφανίστηκαν στην περιοχή που είναι σήμερα τον 6ο – 7ο αιώνα μετά Χριστόν; Χίλια ολόκληρα χρόνια μετά τον Μεγαλέξανδρο; Και πιο ακόμα, δεν ξέρουν οι Σλαβόφωνοι Σκοπιανοί ότι επί τρεις περίπου αιώνες έως την τελειωτική ήττα του τσάρου Σαμουήλ και την οριστική ανάκτηση της περιοχής περί την Αχρίδα από τους Βυζαντινούς, είχαν παρακολουθήσει τις τύχες των Σλάβων της Βαλκανικής είτε ως ημιανεξάρτητα ζουπανάτα, είτε ως παρακολουθήματα του πρώτου και δεύτερου βουλγαρικού χανάτου; Ούτε καν γεωγραφικώς δεν κατοίκησαν οι νεόκοποι «Μακεδόνες», ούτε καν τώρα κατοικούν σε περιοχή όπου οι Έλληνες, οι Ρωμαίοι, οι Βυζαντινοί και οι Οθωμανοί ονόμασαν ποτέ Μακεδονία. Η σημερινή Μακεδονία, επί Βυζαντινών οριζόταν από δυο Θέματα, το Θέμα Θεσσαλονίκης με πρωτεύουσα τη φερώνυμη Συμβασιλεύουσα και το Θέμα Στρυμόνος με πρωτεύουσα τους Φιλίππους. Αντιθέτως η Αχρίδα και η ευρύτερη περιοχή των Σκοπίων ανήκαν στο Θέμα Βουλγαρίας με πρωτεύουσα στην αρχή τη Ναϊσό και από το 1014 μετά Χριστού την Πρίλαπο. Μακεδονία άρχισαν να ονομάζουν την περιοχή στα νεώτερα χρόνια, πρώτα οι Βούλγαροι μετά τη γέννηση του Βουλγαρικού εθνικισμού κατά τον 19ο και 20ο αιώνα, ώστε με αλυτρωτική προπαγάνδα να δικαιολογούν τα επεκτατικά τους σχέδια για Μεγάλη Βουλγαρία. Συνεπώς, πριν τους επινοήσει το κεφάλι του Τίτο, οι Σκοπιανοί και ο εθνικισμός τους δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένα Βουλγαρικό απομεινάρι. Γιατί είναι τόσο λιγούρηδες για ξένη ιστορία, αφού έχουν τη δική τους; Θα λαλήσει και ο Κρούμος στο τέλος.

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, πρέπει κάποτε να καταλάβουν οι φίλοι μας Σκοπιανοί ότι δεν μπορούν να στήσουν γέφυρα από το παρελθόν, παρακάμπτοντας αρκετούς...αιώνες, ώστε να ποζάρουν ως κληρονόμοι και συνεχιστές των παλαιών εκείνων Μακεδόνων. Γιατί αυτό το μέγα άλμα στην αναζήτηση της καταγωγής τους κατευθείαν από την αρχαιότητα, εκτός από τις φυλετιστικές, ρατσιστικές παρλαπίπες που το συνοδεύουν, ταυτοχρόνως υποδηλώνει μια περιφρόνηση, μια ντροπή για το μεγάλο σλαβικό δέντρο. Οι Σκοπιανοί ατιμάζουν τους παππούδες και τους πατεράδες τους, αφαιρώντας τους τον πολιτισμό τους και ενδύοντάς τους με κάτι άλλο πιο αποδεκτό, πιο σικ, πιο από τζάκι. Σαν αρχοντοχωριάτες προσπαθούν να φανούν και αυτοί στα μάτια της Δύσης σαν κάτι περισσότερο από αυτό που είναι, λες και αυτό που είναι, είναι λίγο δεν έχει αξία. Κρίμα και πάλι κρίμα να μην είσαι περήφανος για την καταγωγή σου και να αναζητάς έναν δανεικό Μεγαλέξανδρο για να αποκτήσεις υπόσταση! Αν λοιπόν ούτε ιστορικώς, ούτε γλωσσικώς, ούτε γεωγραφικώς μπορούν να τεκμηριώσουν μια καταγωγή, γιατί γλυστράνε σε μια φυλετική φαντασίωση στερημένοι από κάθε πολιτισμική σοβαρότητα; Είναι τόσο αφελείς να μην ξέρουν ότι με τα ψέματα δεν στήνονται ταυτότητες, ούτε δημιουργούνται οντότητες, ότι με τα ψέματα δεν χτίζεται μέλλον;

ΡΩΤΩ και μαζί μου ρωτούν όλοι όσοι αγωνιούν για την πορεία των εξελίξεων στο θέμα της ονομασίας των Σκοπίων: Γιατί οι ιστορικοί μας δεν διοργανώνουν διαλέξεις για το ποια είναι η αλήθεια της οργανωμένης προπαγάνδας των Σκοπιανών που αμφισβητούν έμμεσα την Εθνική υπόσταση της Πατρίδας μας στην πιο αιματοποτισμένη περιοχή της την Μακεδονία; Ο απόδημος Ελληνισμός της Αυστραλίας χιλιάδες μίλια μακριά από τη Μητρόπολη διψάει για επικοινωνία με καθετί το ελληνικό, αλλά ιδιαίτερα θέλει μια σωστή ενημέρωση τώρα που μια επίμονη μακροχρόνια και γιγαντιαία εκστρατεία αποπειράται και εν μέρει το επιτυγχάνει σε Διεθνές επίπεδο να αφαιρέσει τους πανάρχαιους ελληνικούς όρους «Μακεδών» και «Μακεδονία» από την Εθνική ταυτότητα του Μακεδονικού Ελληνισμού και από την Ιστορική Εθνική και κρατική υπόσταση της Ελλάδας. Και αυτό το βαρύ Εθνικό έργο πέφτει αυτεπάγγελτα στους ώμους των ιστορικών μας.

ΚΡΙΝΟΥΜΕ σκόπιμο να συστήσουμε στους εδώ ιστορικούς μας, άπαξ και ένα πρόβλημα της αρμοδιότητάς τους πήρε δημοσιότητα, τους υποχρεώνει σε σχετική και τελική διευκρίνηση. Δίνουμε μια πρώτη ευκαιρία συνεργασίας της Εφημερίδας μας και των Ιστορικών μας. Και περιμένουμε.

Πίσω στα Σχόλια - Γνώμες - Απόψεις