Παροικιακά νέα

Παρασκευή
4 Ιουλίου
2008

Αρ. Φύλλου 2871

 

OYTE KOINOTHTA, OYTE ENOΡIA...
''O ναός τού Αγίου Νεκταρίου είναι
προσκύνημα τού Ελληνισμού''
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΠΕΡΓΟΥΝΤ;

Ο "Κόσμος'' ιδρύθηκε για να δώσει φωνή σε αυτούς που άλλοι προσπαθούσαν να φιμώσουν όταν υπήρχε μονοπώλιο στον παροικιακό Τύπο και αυτό κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια περιφρονώντας το αναπόφευκτο κόστος. Γι' αυτό ακριβώς δεν μπορούσαμε να αρνηθούμε τη συμπαράστασή μας σε ομάδα πιστών από την Ενορία Κοινότητα Μπέργουντ, όταν μάς είπαν ότι θέλουν να ακουστεί και η δική τους φωνή.

Οι Ενορίες Κοινότητες ιδρύθηκαν από πιστούς που δεν ήθελαν άλλη μια κοινότητα, αλλά φορείς που θα έκτιζαν ιερούς ναούς στα προάστιά τους και σε αυτό το στόχο είναι προσαρμοσμένα τα καταστατικά τους, που προβλέπουν πρωταγωνιστικό ρόλο στον ιερέα, κάτω από την σκέπη τής Αρχιεπισκοπής.

Το ότι υπάρχουν προβλήματα στο Μπέργουντ, ασφαλώς το γνωρίζαμε, ο κόσμος όλος το γνωρίζει. Γνωρίζαμε ότι υπήρχε δυνατή κόντρα ανάμεσα σε δύο παρατάξεις, ακούσαμε για τους διαπληκτισμούς, τις εκλογές που αμφισβητούνται, την έξωση των ηλικιωμένων από την αίθουσα που φιλοξενούσε τις δραστηριότητές τους, το θέμα πώλησης τού κτηρίου με τις αίθουσες δεξιώσεων και τις δικαστικές διαδικασίες που εκκρεμούν.

Δεν γνωρίζαμε τις λεπτομέρειες επειδή στην παροικία έχει επικρατήσει το ύποπτο σύνθημα ''να μην το μάθουν οι εφημερίδες'', που βολεύει όσους έχουν κάτι να κρύψουν και αν φοβούνται κάτι είναι το φως τής ημέρας.

Οι συμπάροικοι από την Ενορία Κοινότητα Μπέργουντ που συναντήσαμε είναι κλασικοί Ελληνες πιστοί Ορθόδοξοι, πατέρες και μητέρες, παππούδες και γιαγιάδες, αλλά μάς συγκίνησαν οι εκκλήσεις των γυναικών τής Φιλοπτώχου, επειδή τυγχάνει να σεβόμεθα τη Γυναίκα και να εκτιμούμε το μεγάλο έργο της στην οικογένεια και την παροικία.

Πριν αρχίσουν να απειλούν αυτοί που θα διαφωνήσουν με τις καταγγελίες που θα αναφέρουμε παρακάτω, τους λέμε ότι έχουμε αποδεικτικά στοιχεία στα χέρια μας, αλλά και πώς έχουν το δικαίωμα να απαντήσουν από τις στήλες μας.

* ΔΙΣΤΑΖΩ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

''Για πρώτη φορά στη ζωή μου, διστάζω να πάω στην εκκλησία επειδή δεν θέλω να αντιμετωπίσω τις προσβολές, τα ειρωνικά σχόλια και την απαξιωτική συμπεριφορά τους.

Δεν με σέβονται σαν γυναίκα και δεν εκτιμούν το έργο μας, επειδή μάς θεωρούν show offs όπως λένε'', καταγγέλει μια κυρία τής Φιλοπτώχου στο Μπέργουντ, ενώ μια άλλη αναφέρει την σκαιή συμπεριφορά που αντιμετώπισε από κάποιον τής αντίθετης παράταξης.

Μάς αναφέρουν και την περίπτωση ψάλτη στον Αγιο Νεκτάριο, ο οποίος χρησιμοποιεί πατερίτσες για να περπατήσει, αλλά τού απαγορεύουν να σταθμεύσει το αυτοκίνητό του δίπλα στην εκκλησία, επειδή ο χώρος είναι μόνο για τα αυτοκίνητα των συμβούλων σε χριστιανική οργάνωση!

Ποιές είναι παρατάξεις στην Ενορία Κοινότητα Μπέργουντ; Στη μια γωνία είναι το διοικητικό συμβούλιο και στην άλλη είναι η αντιπολίτευση που υποστηρίζεται από τον ιερατικώς προϊστάμενο, αιδ. πατέρα Ιωάννη Γρύλλη.

Τί έχουν να μοιράσουν; Πιστεύω ότι ο καυγάς είναι για την καρέκλα, δηλαδή την διοίκηση τής Ενορίας Κοινότητας, αλλά το πραγματικό πρόβλημα είναι οι απάραδεκτες συμπεριφορές για οποιαδήποτε ελληνική οργάνωση και ειδικά για έναν εκκλησιαστικό φορέα.

Δυστυχώς, ο Ελληνας μισεί με μεγαλύτερο πάθος τον συμπατριώτη του, τον ομοϊδεάτη του και τον ομόθρησκό του που διαφωνούν μαζί του από τον κοινό εχθρό.

Λόγω έλλειψης χώρου, εμείς σήμερα θα περιορίσουμε τα πολλά παράπονα των συμπαροίκων μας στις εκλογές για την ανάδειξη διοικητικού συμβουλίου, στην πώληση τού κτηρίου με τις αίθουσες δεξιώσεων, στην έξωση των ηλικιωμένων από την αίθουσά τους και στην αντιμετώπιση τού ιερέα από τους διοικούντες.

* ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥΣ

Σε εκλογές μετά τον θάνατο τού μακαριστού Ιεζεκιήλ Πετρίτση, η ''αντιπολίτευση'' και το τότε διοικητικό συμβούλιο συμφώνησαν να χρησιμοποιηθούν πληρεξούσια, αλλά η εφορευτική επιτροπή τα ακύρωσε επειδή δεν ήταν σύμφωνα με το καταστατικό.

Η αντιπολίτευση προσέφυγε στα δικαστήρια που αποφάσισαν ότι τα πληρεξούσια επιτρέπονται σύμφωνα με τον νόμο και το καταστατικό δεν μπορεί να είναι υπεράνω τού νόμου.

Οι εκλογές επανελήφθησαν και τις κέρδισε το σημερινό διοικητικό συμβούλιο, αλλά η αντιπολίτευση εξακρίβωσε παρατυπίες και η υπόθεση βρίσκεται πάλι στα δικαστήρια.

Στα χέρια μας έχουμε δέκα ένορκες δηλώσεις μελών που αμφισβητούν την υπογραφή τους σε πληρεξούσια που χρησιμοποιήθηκαν για τις ψήφους τους υπέρ τού διοικητικού συμβουλιου.

Οι δικαστικές διαδικασίες μόνο για τις εκλογές έχουν στοιχίσει πάνω από 300 χιλιάδες δολάρια(!) στις δύο παρατάξεις και συνεχίζονται επειδή το συμβούλιο δεν δέχεται πρόταση για συμβιβαστική λύση.

Αυτή η διασπάθιση τού δολαρίου των εκκλησιαζομένων έχει εξοργίσει τους πιστούς που δεν προσφέρουν τον οβολό τους και φυσικά μειώνονται τα εισοδήματα τής Ενορίας Κοινότητα, ενώ έχουν αυξηθεί οι δαπάνες με τα νομικά έξοδα.

Υπενθυμίζουμε ότι, δυστυχώς, αυτό δεν είναι πρωτοφανές φαινόμενο και πολλές οργανώσεις τής παροικίας μας στο παρελθόν έχουν σπαταλήσει περιουσίες ολόκληρες σε δικηγόρους και δικαστήρια, επειδή ο πρόεδρος τής Ανω Κρύας Βρύσης νιάζεται περισσότερο για την ματαιοδοξία του παρά για το συμφέρον της οργάνωσής του και τής ομογένειας.

Οι Ενορίτες στο Μπέργουντ βασικά ανησυχούν επειδή αν χρεοκοπήσει η Ενορία Κοινότητα, κινδυνεύει η εκκλησία τους.

''O Αγιος Νεκτάριος δεν είναι ούτε Ενορία, ούτε Κοινότητα, είναι προσκύνημα τού Ελληνισμού στη ΝΝΟ. Οι ασθενείς πηγαίνουν πρώτα στο γιατρό για τη διάγνωση και μετά έρχονται στον Αγιο Νεκτάριο για ν' ανάψουν ένα κερί και να προσευχηθούν για την υγεία τους'', μάς λένε χαρακτηριστικά.

Εξάλλου, καθήκον τού ιερατικώς προϊσταμένου είναι να προστατεύσει τον ιερό ναό και κάνει παρεμβάσεις που ενοχλούν το διοικητικό συμβούλιο, αντί να συνεργαστεί μαζί του για να αντιμετωπιστούν με ομοψυχία τα όποια προβλήματα. Εφόσον ο π. Ιωάννης Γρύλλης δεν μπορεί να συνεργαστεί με το σημερινό συμβούλιο, ασφαλώς προτιμά να εκλεγεί ένα συμβούλιο με το οποίο θα μπορεί να συνεννοηθεί.

Οσο αντικειμενικά και αν δει κάποιος το πρόβλημα με τις εκλογές στην Ενορία Κοινότητα Μπέργουντ, το τεράστιο οικονομικό κόστος σε νομικά έξοδα είναι απαράδεκτο και μόνη λύση είναι εκλογές χωρίς παρατυπίες με τα πληρεξούσια.

* Η ΠΩΛΗΣΗ ΤΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ

Ομως, δεν είναι μόνο οι δαπάνες για τις δικαστικές διαδικασίες που αδειάζουν τα ταμεία τής Ενορίας Κοινότητας Μπέργουντ, είναι και το κτήριο με τις αίθουσες δεξιώσεων, για το οποίο η Ενορία πληρώνει περίπου $12.000 το μήνα μόνο για τον τόκο στο χρέος, ενώ το εισόδημα είναι $6000 περίπου.

Το συμβούλιο αρνείται να πωληθεί το κτήριο και να κτιστεί στο χώρο πίσω από την εκκλησία ένα μεγαλοπρεπές κτήριο έξι ορόφων, πέντε προς ενοικίαση και ένας για τις ανάγκες τής Ενορίας Κοινότητας.

Δικαιολογία για την άρνηση τού διοικητικού συμβουλίου να πουλήσει το κτήριο; Επειδή είναι, λένε, χρυσωρυχείο!

Το έχουμε ξανακούσει αυτό το παραμύθι. Δεν πουλάμε την Ελληνική Λέσχη επειδή είναι Παρθενώνας, δεν πουλάμε το οικόπεδο στο Kemps Creek επειδή αυξάνεται η αξία του, δεν πουλάμε τα σπίτια και σπιτάκια τής Ανω Κρύας Βρύσης επειδή χρειάζονται για βραδιές ταβέρνας και ενώ η παροικία σιγοπεθαίνει και ακούγονται φωνές για αγορά τάφων, έχουμε μια μεγάλη συλλογή κτηρίων που τη βλέπουν τα παιδιά μας και ακόμη τρέχουν.

Η πρόταση που μού παρουσίασαν οι συνομιλητές μας είναι να πωληθεί το κτήριο έναντι $2.700.000 για να κτιστεί το νέο κτήριο με κόστος $5,5 εκατομμύρια.
''Ισχυρίζονται ότι το κτήριο θέλει να πουλήσει ο παπάς μας, λες και είναι δικό του για να το πουλήσει. Την απόφαση για την πώληση είχε πάρει προηγούμενο διοικητικό συμβούλιο και την υποστηρίζουμε επειδή εξασφαλίζει το μέλλον τής εκκλησίας μας και αυτό μάς ενδιαφέρει μόνο. Αλλωστε η τιμή πώλησης είναι μεγαλύτερη από επίσημη εκτίμηση τής αξίας τού κτηρίου'', μάς λένε.

Σήμερα δημοσιεύουμε αρχιτεκτονική μακέτα για το πώς θα φαίνεται ένα τέτοιο κτήριο που θα στολίζει το Μπέργουντ και θα τιμά την τοπική Ενορία Κοινότητα.

* Η ΕΞΩΣΗ ΤΩΝ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ

Οι Ενορίες Κοινότητες είναι βασικά θρησκευτικοί φορείς και κάποιος θα περίμενε ελληνοχριστιανική συμπεριφορά απέναντι στους ηλικιωμένους, δηλαδή σεβασμό στα άσπρα μαλιά τους και την μεγάλη προσφορά τους όταν μπορούσαν στην εκκλησία τους.

Ομως, από τις διαμαρτυρίες τους που δημοσιεύθηκαν στον ''Kόσμο'' και δεν διαψεύθηκαν ποτέ, γνωρίζουμε ότι διώχτηκαν από την αίθουσα στην οποία έκαναν ένα διάλειμμα στη μοναξιά τους και έβρισκαν θαλπωρή στη συντροφιά.

''O πάτερ έφτιαξε μια όαση εδώ και έκανε ό,τι μπορούσε για την ψυχαγωγία μας, για να περάσουμε μερικές ευχάριστες ώρες σε έναν χώρο που εμείς διασκευάσαμε. Μάς μετέφερε ακόμη με λεωφορειάκι στο Γούλογκονγκ και το Νιουκάστλ για να παίξουμε σε πρωταθλήματα τάβλι που κερδίσαμε κιόλας(!) και απολαύσαμε την φιλοξενία των συμπατριωτών μας εκεί, ενώ οι δικοί μας εδώ μάς διώχνουν'', μάς λένε ενοχλημένοι, αλλά αιφνιδιαζόμαστε όταν δικαιολογούν την απόφαση τού συμβουλίου να ενοικιάσει τον χώρο.

''Καταλαβαίνουμε ότι έχουν ανάγκη από χρήματα και έπρεπε να ενοικιάσουν τον χώρο για να έχουν ακόμη ένα εισόδημα. Αν μας έλεγαν ότι πρέπει να τους πληρώνουμε ενοίκιο τριάντα χιλιάδες δολάρια το χρόνο, εμείς θα τα βρίσκαμε με εκδηλώσεις και πουλώντας λαχεία. Αλλά πήραν την απόφασή τους χωρίς να συζητήσουν το θέμα μαζί μας και ένα πρωί άλλαξαν τις κλειδαριές χωρίς να μάς προειδοποιήσουν, κλειδώνοντας μέσα και προσωπικά μας αντικείμενα'', παραπονούνται οι ηλικιωμένοι και προσθέτουν ότι το συμβούλιο έχει μανία με την αλλαγή των κλειδαριών.

''Αλλαξαν και τις κλειδαριές τής εκκλησίας χωρίς να ειδοποιήσουν τον ιερέα και κόλλησαν απειλητική προειδοποίηση στην πόρτα για όποιον την ανοίξει χωρίς την άδειά τους, λες και θα γινόμασταν διαρρήκτες. Τώρα ο ιερέας αρνείται να πάρει το κλειδί που τού δίνουν κατόπιν εορτής, αλλά ποιός μπορεί να τον αδικήσει;'' συνεχίζουν οι συνομιλητές μας.

* Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΕΑ

Κάποτε στην Κοινότητα, όταν μεσουρανούσε η σκληρή κόντρα ανάμεσα στα μέλη της για τη Συμφωνία τής Αθήνας, σε μια γενική συνέλευση σηκώθηκε ένας παπάς τής Αυτοκεφάλου για να επιπλήξει τον πρόεδρο Χάρη Δανάλη, ο οποίος αντέδρασε ακαριαία:
''Eγώ δεν παρεμβαίνω στα καθήκοντά σου στην εκκλησία κι' εσύ δεν θα παρεμβαίνεις στα δικά μου εδώ!'', είπε ο ηγέτης τής Κοινότητας και είχε δίκιο.

Η Κοινότητα είναι λαϊκός φορέας και οι παπάδες της δεν είναι τίποτε περισσότερο από υπάλληλοι, χωρίς ειδικά δικαιώματα και εξουσίες.

Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, ότι η αριστερή ηγεσία τής Κοινότητας δεν είχε κανένα πρόβλημα με τους ιερείς τής Αρχιεπισκοπής όταν υπηρετούσαν στις εκκλησίες της επειδή υπήρχε κατανόηση και από τις δύο πλευρές για τους διακριτούς ρόλους τους.

Με την ευκαιρία να προσθέσω ότι οι αριστεροί που διοικούν την Κοινότητα και στην πλειοψηφία τους υποτίθεται ότι δεν είναι θρησκευόμενοι, συμπεριφέρονται με περισσότερη αγάπη και σεβασμό στα θρησκευόμενα μέλη τους, από ό,τι κάποια συμβούλια πιστών χριστιανών σε Ενορίες Κοινότητες.

Στις Ενορίες Κοινότητες τα πράγματα είναι διαφορετικά και ο ιερέας έχει αυξημένες δικαιοδοσίες σύμφωνα με τα κατασταστικά τους. Οι ιερατικώς προϊστάμενοι στις Ενορίες βασικά είναι υπόλογοι μόνο στην Αρχιεπισκοπή που σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες μπορεί να τους διορίζει, να τους μεταφέρει και να τους τιμωρεί ακόμη αν χρειαστεί.

Αυτή είναι η πραγματικότητα και όποιος δεν συμφωνεί δεν πρέπει να γίνεται μέλος Ενορίας Κοινότητας, πόσο μάλλον να διεκδικεί ηγετικές θέσεις.

Οταν πέθανε ο μακαριστός Ιεζεκιήλ Πετρίτσης, η Αρχιεπισκοπή διόρισε στον Αγιο Νεκτάριο τον αιδ. πατέρα Ιωάννη Γρύλλη, μια πληθωρική παρουσία που ομολογουμένως δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του και εμείς δεν πρόκειται να τον ωραιοποιήσουμε.

Ακριβώς επειδή λέει την γνώμη του άφοβα, είναι εύκολος στόχος των επικριτών του. Οι καταγγελίες εναντίον τού π. Γρύλλη από τους αντιπάλους του είναι πολλές και ψευδείς όπως μας διαβεβαιώνουν οι συνομιλητές μας.

Αλλά οπως συμβαίνει συνήθως, πίσω από το σωματικό μέγεθος και το ύφος τού ιερέα που φοβίζει, υπάρχει μια τρυφερή πλευρά και το αίσθημα χιούμορ στον χαρακτήρα του που γοητεύει τους συνεργάτες του και όπως εξακριβώσαμε στη συνομιλία μας τον υποστηρίζουν στις διαφωνίες του με το διοικητικό συμβούλιο.

''Οταν μια ελληνική οικογένεια στην Ενορία μας αντιμετωπίσει μεγάλη κρίση οποιαδήποτε ώρα τής ημέρας και νύχτας, πού θα πάει για βοήθεια; Στους νταϊρέκτορς ή στον ιερέα μας;

Αφού είμαστε χριστιανοί ορθόδοξοι, τον ιερέα μας θα καλέσουμε οποιαδήποτε ώρα ημέρα ή νύχτα για να μάς συμπαρασταθεί με λόγια παρηγορητικά και να μας βοηθήσει.

Γιατί δεν τον αφήνουν ήσυχο να εκτελέσει τα καθήκοντά του κοντά στους πιστούς; Γιατί τον προκαλούν και τον ενοχλούν; Ο άνθρωπος είναι οικογενειάρχης και βρίσκεται στις επάλξεις όλο το 24ωρο. Ασφαλώς αντιδρά γιατί αυτός είναι ο παπά Γιάννης, αλλά γιατί σ' εμάς συμπεριφέρεται σαν πατέρας και καλός σύμβουλος;'' μάς λένε οι Ενορίτες.

Τούς ρωτούμε ποιά ήταν η συμπεριφορά των αντιπάλων τού π. Γρύλλη απέναντι στον μακαριστό Ιεζεκιήλ Πετρίτση.

''Τα ίδια υπέφερε και εκείνος και αντιδρούσε κι' αυτός γιατί δεν τους άντεχε, αλλά όταν πέθανε τού ζήτησαν συγνώμη!'', μας διαβεβαιώνουν.

Το λυπηρό στην όλη υπόθεση είναι ότι ανάμεσα στα μέλη τού διοικητικού συμβουλίου της Ενορίας Κοινότητας που γνωρίζουμε είναι γνωστά άτομα στην παροικία ευγενή και ευσεβή και δεν μπορούμε να καταλάβουμε πώς η κατάσταση έφτασε σ' αυτό το θλιβερό σημείο.

* ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Υστερα από όλα αυτά που γράψαμε, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ενορία Κοινότητα Αγίου Νεκταρίου στο Μπέργουντ βρίσκεται σε μια δύσκολη καμπή τής ιστορίας της. Με σύνεση και ψυχραιμία, όμως, τα προβλήματα θα μπορούσαν να λυθούν σε πέντε λεπτά, αφού όλοι οι ενδιαφερόμενοι υποτίθεται ότι έχουν στην καρδιά τους το συμφέρον τού φορέα τους.

Πρώτα πρέπει να γίνουν εκλογές για να αποφασιστεί μια για πάντα ποιούς θέλουν οι ενορίτες στο συμβούλιο. Το δεύτερο σημαντικό σημείο είναι να αποφασιστεί τί θα γίνει με το κτήριο για δεξιώσεις. Αν η ρεαλιστική αξία του είναι μεγαλύτερη, όπως λέει η σημερινή διοίκηση, ας το πουλήσουν στην τιμή αυτή, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να πουληθεί και να κτιστεί ένα καινούργιο.

Υστερα, κάτι πρέπει να γίνει με τους ηλικιωμένους, εφόσον μάλιστα είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν ενοίκιο για το χώρο που θα χρησιμοποιούν, αν και εμείς το θεωρούμε εξωφρενικό, εφόσον οι δημαρχίες Κόγκαρα και Ρόκλντειλ προσφέρουν χώρους δωρεάν για τους συνταξιούχους μας.

Τέλος και απαραίτητο είναι να υπάρχει αγαστή συνεργασία μεταξύ ιερέως και συμβουλίου για να προκόψει η Ενορία Κοινότητα. Δεν πιστεύουμε ότι για όλα φταίει ο αιδ.π. Γρύλλης, εφόσον προβλήματα υπήρχαν και με τον μακαριστό Ιεζεκιήλ Πετρίτση και είναι ανόητο ν’ αλλάζει ο ιερέας κάθε δύο εβδομάδες μέχρι να βρεθεί ο κατάλληλος που θα εγκρίνει το συμβούλιο.

Πίσω στα Παροικιακά νέα